Het kleine en grote bordje toegepast in coronatijden

Elke keer willen ze stapje voor stapje een maatregel erin drukken. Maar hoe doen ze dat? Het is zo slinks dat je haast niet door hebt waar ze mee bezig zijn.

Althans, de grote groep die hun ogen nog niet geopend hebben. De mensen die het wel doorhebben gaan zich steeds meer opvreten van binnen.

Zelfs als ze het vertellen aan diegene, dan kijkt diegene met alle gemak weg van de feiten.

Antwoorden als ‘je hebt je maar aan de maatregelen te houden’ of ‘het is tijdelijk’ of ‘het komt wel weer goed’ krijg je te horen. Terugkomend op hoe ze dat dus doen, en hoe deze mensen het niet zo gauw door hebben – en waarom ze ermee instemmen, vertel ik hieronder.

Je hebt straat A en straat B met hetzelfde aantal inwoners.

De inwoners wordt geëist om een bord met de tekst ‘rijd veilig’ in hun tuin te plaatsen.

In straat A gaat 60% akkoord met 10cm X 10cm.

In straat B gaat 25% akkoord met 10cm X 10cm.

De reden: één week ervoor is straat A gevraagd een 1m x 1m bord te plaatsen.

Pas dit toe op bijvoorbeeld het mondkapje. Zeg dat je kinderen een mondkapje op moeten, en je zult als ouder er al niet meer druk om maken in de supermarkt. Je gaat sneller toegeven aan iets omdat er in feite al gedreigd wordt met regels die meer impact op je hebben. Het zijn je dierbaren waarop ze je kunnen pakken.

Elke keer dat ze een versoepeling aanbrengen, lijden er anderen onder. Tevens worden er extra regels bij ingebracht.

Als voorbeeld: de basisscholen mogen open, maar dan moeten de kinderen wel testen. Op dit moment gebruiken ze de regel die veel impact op je heeft. Een dag later wordt gemeld dat je een blaastest mag nemen voor je kind. Wat ga je doen?

De ouders staan op dat moment alweer voor een dilemma. En wat als je ervoor kiest dat je helemaal je kind niet test. Dan moet je kind 5 dagen langer thuisblijven. Wat zal je kind aan je vragen? Misschien wel dat ze graag naar school wilt omdat ze anders niet bij de groep hoort?

Wil je dat je kind buitengesloten wordt? Of zich buitengesloten voelt? Zoals je ziet is een heel groot probleem gecreëerd omdat je uiteindelijk moet buigen en voldoen aan de eisen die ze stellen. En zelfs dat is enkel uitstellen omdat de regels strikter blijven worden.

Even wat anders: welke invloed gaat het lesmateriaal hebben op de ontwikkeling van je kind?

Of je het er nu mee eens bent of niet. De scholen hebben zich te houden aan de richtlijnen van het RIVM. Stel ze de vraag wat ze van iets vinden en ze zullen sneller geneigd zijn om te antwoorden als ‘wij hebben ons te houden aan richtlijnen’ en hun eigen mening wordt onderdrukt.

Wat als we even vooruit kijken naar wat het RIVM al het gehele jaar wilt? Angst aanjagen. De media laten verkondigen dat niets meer mag, of kan. Wil je dat je kind te horen krijgt dat ze verantwoordelijk kunnen zijn voor de dood van ouderen? Moeten de jonge kinderen dit soort lesmateriaal krijgen op basisscholen?

Net begonnen met het leven te ontdekken. Het besef dat aanwezig is op het moment dat ze leren lezen, schrijven en rekenen. De waarneming die versterkt. Als zij echt hun ogen geopend hebben voor deze wondere wereld, wil je dan daadwerkelijk dat ze alles zien?

Deel dit bericht:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *